Information med anledning av coronaviruset
Från och med lördag den 14 november håller Stora Teatern tillfälligt stängt för all publik verksamhet. Beslutet fattades av Göteborgs Stads kulturnämnd den 13 november med anledning av den ökade smittspridningen av coronaviruset och Folkhälsomyndighetens skärpta råd. Det finns idag inget beslut om när Stora Teatern kan öppna igen.
Min biljett
Varför är de strömmade konserterna inställda?
Den 18 december fattade regeringen beslut om att all icke-nödvändig verksamhet som drivs av staten, regionen eller kommunen bör stängas fram tills 24 januari. Därför kan vi tyvärr inte heller genomföra våra strömmade konserter.
Hur kontaktar ni mig vid inställd/framflyttad föreställning?
Vi kontaktar dig via e-post eller per telefon. Vi gör vårt yttersta för att kontakta dig som köpt biljett till en inställd föreställning så fort vi kan för återbetalning av din biljett.
Får jag pengarna tillbaka vid inställd/framflyttad föreställning?
Ja, du får välja om du vill ha pengarna tillbaka eller en biljett till ett nytt datum (om det finns).
Varför återbetalas inte serviceavgiften?
Det är en bokningsavgift för att kunna tillhandahålla vårt bokningssystem.
Biljettkontoret kommer tillsvidare endast att ha telefonöppet, men vara stängt för personliga besök.
MER INFORMATION
- Folkhälsomyndighetens information om Covid-19
- Göteborgs Stads information med anledning av Covid-19
- Myndigheternas samlade information på krisinformation.se
Informationen uppdateras löpande. Senast uppdaterad 2020-12-19.