Din webbläsare behöver uppdateras

Din webbläsare behöver uppdateras Uppdatera din webbläsare här

Använd webbläsaren i alla fall

Speltillfällen
Priser

search-icon-large Sök

efter artist eller föreställning.

Inkludera arkivet
Av
Smily
Det finns inga artister eller föreställningar för din sökning

Information med anledning av coronaviruset

Här kan du läsa om hur vi ser till att ditt besök på Stora Teatern ska kännas så tryggt som möjligt.

Om vaccinationsbevis

Den 1 december 2021 införs vaccinationsbevis. Vad betyder det?
Den 1 december 2021 införs krav på vaccinationsbevis för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inomhus med över 100 personer.

Fr.o.m. den 1 december behöver du visa upp både din biljett, ditt vaccinationsbevis och giltig ID-handling när du besöker oss. Detta kan ta lite längre tid, så kom gärna i god tid och ladda ner ditt vaccinationsbevis i förväg.

Tänk även på att vaccinationsbevis har en begränsad giltighetstid, så kontrollera att ditt är giltigt den dagen du besöker oss.

Vaccinationsbevis krävs för samtliga föreställningar på Stora Teatern fr.om. 1 december 2021.

Hur skaffar jag ett vaccinationsbevis?
Här kan du ladda ner ditt vaccinationsbevis.

Så här gör du som inte använder e-legitimation eller saknar folkbokföringsadress.

Du som är under 18 år behöver i dagsläget inte visa vaccinationsbevis för att få besöka oss. Du som är 18 år eller äldre och av medicinska skäl inte kan vaccinera dig behöver visa upp ett läkarintyg som styrker detta. Kan du inte det är du välkommen att besöka oss efter att restriktionen har hävts.

Har du fler frågor rörande vaccinationsbevis, läs mer här och här.

Varför inför ni vaccinationsbevis på Stora Teatern?
Vi följer regeringens och Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer.

Min biljett

Får jag pengarna tillbaka om jag inte kan/vill gå på grund av att det nu krävs vaccinationsbevis?
Kontakta biljettkontoret för information om vad som gäller för en specifik föreställning.

Hur kontaktar ni mig vid inställd/framflyttad föreställning?
Vi kontaktar dig via e-post eller per telefon. Vi gör vårt yttersta för att kontakta dig som köpt biljett till en inställd föreställning så fort vi kan för återbetalning av din biljett.

Får jag pengarna tillbaka vid inställd/framflyttad föreställning?
Ja, du får välja om du vill ha pengarna tillbaka eller en biljett till ett nytt datum (om det finns).

Varför återbetalas inte serviceavgiften?
Det är en bokningsavgift för att kunna tillhandahålla vårt bokningssystem.

 

För mer information, kontakta Stora Teaterns biljettkontor på 031-368 32 99, på mejl biljett@storateatern.se eller besök oss på plats.

MER INFORMATION

 

Informationen uppdateras löpande. Senast uppdaterad 2021-11-24.